Maša Budnar Radilović, svetovalka za iskanje in selekcijo Competo
Trg dela se neprestano spreminja, prilagaja in razvija v skladu s potrebami in zahtevami gospodarstva. To ga dela izjemno dinamičnega, pa tudi negotovega. Zato verjetno ne preseneča več naslednje vprašanje, ki ga iskalci zaposlitve zastavljajo na razgovorih: »Ali zaposlitveni paket vsebuje tudi program prezaposlovanja?«.
Prehodno obdobje v zaposlitvenem ciklu je izjemno pomembno. Prezaposlovanje odraža odgovornost organizacije do svojih zaposlenih v času sprememb. Zagotavlja ustrezno usposabljanje in pomoč pri iskanju zaposlitve. To gradi znamko delodajalca v očeh zaposlenih, iskalcev zaposlitve in širše javnosti.”
Kako lahko organizacija pripomore k pozitivni izkušnji v prehodnem obdobju
Razhod sodelavca, zlasti če ga sproži delodajalec, običajno predstavlja eno težjih izkušenj. Čeprav ne moremo predvideti, kako se bo zaposleni počutil, lahko kot delodajalec ustvarimo pogoje, ki omilijo to izkušnjo. Pomagamo jim usmeriti misli in energijo v prihodnost ter nove cilje.
Eno najbolj uporabnih orodij pri tem je vsekakor program prezaposlovanja. Niz vsebin, ki zaposlene ob razhodu preko pogovorov in delavnic podprejo pri premagovanju izzivov, ki jih prinaša iskanje zaposlitve. Omogočajo jim bolj učinkovito soočanje s spremembami, oblikovanje osebne znamke in uspešen nastop na trgu dela. Čeprav je večina tovrstnih vsebin danes zlahka dostopnih na spletu pa udeleženci tekom programa spoznajo, da gre pravzaprav za veščine, ki se jih je potrebno priučiti. Primere učinkovitih življenjepisov, spremnih pisem in LinkedIn profilov najdemo z dvema klikoma. A so nam težko v pomoč, če ne razumemo, na kaj so pozorni kadroviki pri njihovem pregledu.
Pri srečanjih s psihologi in strokovnjaki za iskanje kadrov se posameznik pogosto prvič poglobi v svoje izkušnje, znanja ter karierne cilje. Integracija teh spoznanj v prakso je običajno učinkovitejša, kar pomaga posamezniku pri uspešnem iskanju nove zaposlitve, še posebej takšne, ki ustreza njihovim najvišjim željam.
Podjetja, kot so Google, IBM, Cisco, Microsoft in Salesforce, ponujajo programe prezaposlovanja z individualnim mentorstvom za odhajajoče zaposlene. Manjša podjetja navadno nimajo takšnih kapacitet, zato se zanašajo na zunanje strokovnjake. Ključno je zagotavljanje visokokakovostnih vsebin preko osebnega in prilagodljivega pristopa do potreb posameznika, ne glede na to, kdo izvaja program prezaposlovanja.
Kako prezaposlovanje gradi znamo delodajalca
Pri oblikovanju znamke delodajalca pogosto pozabljamo na pomembnost izkušnje ob odhodu zaposlenega iz podjetja. Ta vidik dopolnjuje celoten cikel, ki se začne s privabljanjem novih talentov in se zaključi z izkušnjo ob odhodu, ki močno vpliva na percepcijo organizacije v širši javnosti ter na privabljanje novih talentov.
Pozitivna izkušnja ob razhodu krepi ugled organizacije in lahko izboljša odnose s strankami ter drugimi poslovnimi partnerji, medtem ko učinkovit program prezaposlovanja zmanjšuje tveganje za tožbe.
Kompas kaže v smeri odnosa
Ključno je razumevanje zaskrbljenosti in stisk, ki nastanejo zaradi odpuščanj. Čeprav nihče čisto zares nima moči, da vsakemu, ki je ostal brez dela zagotovi novo karierno priložnost pa je posamezniku prilagojen program prezaposlovanja ob iskreni skrbi podjetja lahko dragocena podpora na poti do nove zaposlitve. Če kompas usmerimo v odnose, bomo vedno izbrali pravo pot. Ta bo koristila posameznikom in organizacijam. Prvi bodo, opolnomočeni z veščinami in zaupanjem vase bolj kompetentni in uspešni na trgu dela. Slednje pa bodo z vse bolj privlačno znamko delodajalca v zaposlitveni cikel dodale trajnost.