Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Razvoj zaposlenih v okviru organizacijske kulture

Sestavni del vsake organizacije in njene kulture so zaposleni. Vodje so pomembni glasniki spremembe kulture, ki se v prakso ne bo prenesla, če je zaposleni ne sprejemajo, ne razumejo oziroma nočejo podpreti s svojimi vedenji. Da lahko želena kultura zaživi, potrebuje podporo zaposlenih. Sprememba bo na ta način celovita in prednosti želene kulture bodo lahko hitreje pripeljale do večjih poslovnih uspehov ter vplivale na organizacijsko klimo in gradnjo znamke delodajalca.

Razumevanje in sprejemanje želene organizacijske kulture

Za uspešno implementacijo želene organizacijske kulture je ključno, da zaposleni to kulturo razumejo in sprejmejo. Razumevanje pomeni, da zaposleni poznajo vrednote, vizijo in cilje organizacije ter vedo, kako njihovo delo prispeva k tem ciljem. Sprejemanje kulture pa pomeni, da zaposleni te vrednote in cilje ponotranjijo ter jih vključijo v svoje vsakodnevno delo.

Ključne strategije za razumevanje organizacijske kulture

Za dosego razumevanja kulture med zaposlenimi je pomembno, da organizacija redno komunicira svoje vrednote in cilje. To se lahko doseže skozi različne komunikacijske kanale, kot so sestanki, interne publikacije, delavnice in usposabljanja. Ključno je, da se vodje aktivno vključujejo v ta proces in služijo kot zgled, ki ga zaposleni lahko posnemajo.

Kdaj zaposleni aktivno podpirajo želeno kulturo

Ko zaposleni razumejo in sprejmejo organizacijsko kulturo, je naslednji korak, da jo aktivno podpirajo. To pomeni, da delujejo v skladu z želeno kulturo in s svojimi vedenji prispevajo k njenemu utrjevanju in širjenju. Aktivna podpora zaposlenih je ključna za trajnostno implementacijo kulture in doseganje dolgoročnih ciljev organizacije.

Metode za spodbujanje aktivne podpore

Da bi zaposleni aktivno podpirali organizacijsko kulturo, je pomembno ustvariti okolje, ki to spodbuja. To vključuje priznanje in nagrajevanje vedenj, ki so v skladu z želeno kulturo, ter ustvarjanje priložnosti za zaposlene, da prispevajo svoje ideje in povratne informacije. Vodje igrajo ključno vlogo pri spodbujanju teh vedenj s svojim zgledom in podporo.

Vloga vodij pri prenosu organizacijske kulture

Vodje so ključni pri prenosu želene kulture na zaposlene. So tisti, ki najprej sprejmejo spremembe in jih nato prenašajo naprej. Vodje morajo biti dosledni pri komunikaciji vrednot in ciljev organizacije ter pri svojem vedenju, ki mora odražati te vrednote. Le tako lahko zaposleni vidijo, kako naj se vedejo in kaj se od njih pričakuje.

Pomembnost doslednosti pri vodjih

Doslednost vodij je ključnega pomena za uspešno implementacijo kulture. Ko zaposleni vidijo, da vodje resnično verjamejo v vrednote in cilje organizacije ter jih tudi sami živijo, so bolj verjetno motivirani, da jih sprejmejo in podpirajo. Doslednost v komunikaciji in vedenju ustvarja zaupanje in spoštovanje, kar je ključno za uspešno vodenje.

Celovita sprememba organizacijske kulture

Sprememba kulture mora biti celovita in vključevati vse ravni organizacije. Vključevanje zaposlenih v proces spremembe kulture pomeni, da so le-ti aktivni udeleženci in ne le pasivni prejemniki sprememb. To prispeva k večji zavzetosti in motivaciji zaposlenih ter k hitrejšemu in bolj učinkovitemu doseganju ciljev.

Koraki za celovito spremembo kulture

  • Komunikacija – Redna in jasna komunikacija vrednot in ciljev organizacije.
  • Vključevanje – Aktivno vključevanje zaposlenih v proces spremembe.
  • Podpora – Zagotavljanje podpore vodij in ustvarjanje okolja, ki spodbuja želeno vedenje.
  • Nagrajevanje – Priznanje in nagrajevanje vedenj, ki so v skladu z želeno kulturo.
  • Spremljanje in prilagajanje – Redno spremljanje napredka in prilagajanje strategij glede na povratne informacije.

Vloga zaposlenih in vodij v organizacijski kulturi

Sestavni del vsake organizacije in njene kulture so zaposleni. Vodje so pomembni glasniki spremembe kulture, vendar se ta ne bo prenesla v prakso, če je zaposleni ne sprejemajo, ne razumejo oziroma nočejo podpreti s svojimi vedenji.

Da lahko želena organizacijska kultura zaživi, potrebuje podporo zaposlenih.

Sprememba bo celovita in prednosti želene kulture bodo lahko hitreje pripeljale do večjih poslovnih uspehov ter vplivale na organizacijsko klimo in gradnjo znamke delodajalca. Aktivna podpora zaposlenih je ključna za trajnostno implementacijo kulture in doseganje dolgoročnih ciljev organizacije. Zaposleni, ki razumejo in podpirajo organizacijsko kulturo, prispevajo k uspehu in rasti organizacije.

Potrebujete podporo na področju razvoja organizacijske kulture, vabljeni, da stopite z nami v stik: office@competo.si  

Ostali članki

HR : od operativne do strateške vloge

13.10.2024
Anita Lovše, senior svetovalka Competo V mlajših letih sem delo v kadrovski službi razumela kot najbolj plemenito stvar, ki jo lahko počnem v...

Zahtevne razmere so priložnost, da kadrovska funkcija pokaže svojo strateško vlogo

13.10.2024
Nina Potisek, partnerka Competo V takšni ali drugačni vlogi se s kadrovsko funkcijo ukvarjam že skoraj 30 let in spremljam njen razvoj. Zdi se mi,...

Kako ustvariti pogoje, ki pritegnejo računovodje?

11.10.2024
Maša Budnar Radilović, svetovalka za iskanje in selekcijo Competo   Področje računovodstva v Sloveniji se v zadnjih letih sooča z izrazitim...