Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Moč povratnih informacij

Povratna informacija je več kot le priložnost za izražanje zadovoljstva ali nezadovoljstva; je pomemben del procesa, ki omogoča izboljšanje, osebni razvoj in dosego skupnih ciljev. Učinkovita povratna informacija je omogoča iskanje skupnih rešitev, izboljšav in sprememb. Ključno je, da ta komunikacija ni enosmerna, temveč vključuje aktivno izmenjavo mnenj ter oblikovanje skupnih dogovorov. Eno izmed glavnih načel pri dajanju povratnih informacij je, da mora biti usmerjena v izboljšanje posameznikovega dela in prispevati k razvoju kompetenc, kar vodi do večjih uspehov tima.

Ključni vidiki učinkovite povratne informacije

  • Razložiti ZAKAJ: Ko dajemo povratne informacije, je pomembno, da razložimo, zakaj je določeno dejanje ali naloga pomembna. Razumevanje širšega konteksta, v katerem se naloga izvaja, omogoča zaposlenim, da vidijo povezavo med svojimi dejanji in skupnim ciljem. To povečuje njihovo zavezanost in motivacijo.
  • Vprašati ZAKAJ: Pomembno je tudi, da vprašamo, zakaj je posameznik izbral določen pristop ali zakaj meni, da je nekaj pomembno. Ta vprašanja pomagajo razumeti njihove odločitve in prioritete ter omogočajo boljšo prilagoditev nalog in pričakovanj.
  • Vprašati po DRUGEM POGLEDU: Učinkovita povratna informacija vključuje pridobivanje različnih mnenj. Z vprašanjem, kako posameznik vidi določeno nalogo ali izziv, pridobimo celovitejšo sliko, kar omogoča boljše usklajevanje in prilagajanje nalog.
  • Vprašati, kaj drugi POTREBUJE: Razumevanje potreb zaposlenih je ključno za učinkovito povratno informacijo. Vprašajmo jih, kaj potrebujejo za uspešno dokončanje naloge ali dosego ciljev. To vključuje dodatno podporo, vire ali usmeritve.
  • Skleniti DOGOVOR: Povratna informacija naj vključuje tudi jasen dogovor o tem, kaj in kako bo posameznik naredil. Določanje konkretnih korakov, rokov in načinov poročanja o napredku pomaga povečati osebno odgovornost in zagotavlja, da so vsi usklajeni glede naslednjih korakov.

Vključevanje v proces iskanja rešitev

Povratne informacije niso zgolj priložnost za izražanje mnenj, ampak tudi za vključevanje zaposlenih v iskanje rešitev. Ko zaposleni sodelujejo pri oblikovanju rešitev, se povečuje njihova angažiranost in občutek lastništva. S tem se spodbuja večja motivacija in pripravljenost za prispevanje, kar vodi k boljšim rezultatom in večjemu zadovoljstvu.

Krepitev osebne odgovornosti

Osebna odgovornost je ključen element uspeha. Ko zaposleni prevzamejo odgovornost za določene naloge in poročajo o svojem napredku, se povečuje njihova zavezanost k doseganju ciljev. Povratna informacija naj vključuje natančno določene korake in roke, kar omogoča spremljanje napredka ter krepitev odgovornosti.

Pohvale in njihova vloga

Pohvale niso vedno obvezne pri povratnih informacijah,  so pa pomembne. Zahvala in pohvala spodbujata ozaveščanje, da kakovostno opravljeno delo ni samoumevno. Pohvale pomagajo pri oblikovanju pozitivne samopodobe zaposlenih in povezujejo vodjo ter zaposlene. Vseeno pa morajo biti pohvale specifične in usmerjene na konkretna dejanja, ki so bila opravljena učinkovito. S tem se zagotovi, da pohvale ne postanejo le formalnost, ampak dejansko prispevajo k pozitivni dinamiki in razvoju kompetenc zaposlenih.

Usmerjenost na skupne cilje, podprta z učinkovito povratno informacijo, ustvarja močnejše in usklajene timske dinamike. Povratna informacija, ki vključuje razumevanje razlogov, vprašanja o različnih pogledih, prepoznavanje potreb in jasne dogovore, omogoča boljše usklajevanje in dosego skupnih ciljev. Pohvale in priznanja prispevajo k pozitivni delovni klimi, vendar je ključno, da so specifične in usmerjene na konkretna dejanja.

Ko se povratne informacije obravnavajo kot priložnost za rast in sodelovanje, se povečuje angažiranost, odgovornost in uspešnost tima, kar vodi do doseganja odličnih rezultatov.

Ostali članki

HR : od operativne do strateške vloge

13.10.2024
Anita Lovše, senior svetovalka Competo V mlajših letih sem delo v kadrovski službi razumela kot najbolj plemenito stvar, ki jo lahko počnem v...

Zahtevne razmere so priložnost, da kadrovska funkcija pokaže svojo strateško vlogo

13.10.2024
Nina Potisek, partnerka Competo V takšni ali drugačni vlogi se s kadrovsko funkcijo ukvarjam že skoraj 30 let in spremljam njen razvoj. Zdi se mi,...

Kako ustvariti pogoje, ki pritegnejo računovodje?

11.10.2024
Maša Budnar Radilović, svetovalka za iskanje in selekcijo Competo   Področje računovodstva v Sloveniji se v zadnjih letih sooča z izrazitim...