Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Kako varno nadaljevati proizvodnjo? 

Gostujoči blog: Dewesoft

Podjetja v trenutnih razmerah iščejo najbolj ustrezne načine, kako zaščiti svoje ljudi in hkrati poskrbeti, da bodo po zajezitvi epidemije poslovni tokovi vnovič stekli po utečenih poteh. Trboveljski Dewesoft, ki svoje izdelke prodaja v več kot 50 državah po vsem svetu, je delil svojo izkušnjo. Veliko so se naučili tudi iz izkušenj kitajskih kolegov iz njihovega podjetja Dewesoft China s predstavništvi v Pekingu, Xianu  in Šanghaju. In kako ravnajo?

“V Dewesoftu smo veliko razmišljali o tem, ali bi bilo bolje v teh razmerah podjetje popolnoma ustaviti. Po analizi stanja smo ugotovili, da bo v takšnih razmerah potrebno delati še kar nekaj mesecev, zato smo po zgledu farmacevtske in vesoljske industrije procese dela organizirali na način, da bo v podjetju veliko bolj varno kot kjerkoli drugje,” pravi dr. Jure Knez, predsednik družbe Dewesoft.

Delo od doma in razpolovljeno število ljudi v prostoru

Zaposleni v večini delajo na daljavo (od doma), prisotni v podjetju pa po novem delajo v dveh izmenah. Število ljudi v enem prostoru so namreč razpolovili. Sodelavci sedijo vsaj 3 metre stran drug od drugega, na menjavi izmene se ne srečujejo in se med seboj ne obiskujejo. Kjerkoli je mogoče, so uredili delovni proces z eno osebo v prostoru. Opremo razkužujejo, predno jo posredujejo sodelavcu v uporabo. Kljub temu, da verjamejo v dobro pripravljeno delovno okolje, so podali izjavo:

“Vsak, ki se v službi ne počuti varno, naj ostane doma. Takšno stanje bo trajalo še nekaj časa. Govorite s svojimi vodji oddelkov in povejte, kdaj bi želeli biti doma in ko ste doma, če se želite vrniti na delo. V teh časih je zdravje zaposlenih in družin na prvem mestu.” Andrej Orožen, direktor Dewesofta. 

Izzivi dela od doma

S tem želijo v Dewesoftu poudariti, da razumejo, da vsak na svoj način sprejema in se odziva na nastale razmere. Zavedajo se, da je v posebnih pogojih delo lahko izjemno stresno. Delo od doma je stresno zaradi same izolacije in otežene komunikacije. Izolirani sodelavci preživljajo dneve v pomanjkanju komunikacije, kar lahko vodi v stres in psihične težave. Predvsem pri mladih opažajo, da je izolacija zanje prav posebej naporna. 

Izzivi dela na lokaciji

Zaposleni, ki prihajajo na delo, pa se srečujejo z drugačnimi izzivi. Stiska jih, ko gredo od doma, v nevarni svet. Svet, ki nanje preži z virusom. Varno okolje v podjetju jim sicer pomaga, da ostajajo produktivni, ustvarjalni in koristni. Če pa se situacija spremeni ali če nekdo pomisli, da je ogrožen, mu omogočijo, da lahko življenje takoj prilagodi osebnim potrebam. Občutek varnosti in zaupanja je ključnega pomena.

“S sodelavci, ki delajo na daljavo, skušamo čim pogosteje komunicirati, uporabljamo vse sodobne komunikacijske poti, predvsem video konference.” Andrej Orožen.

Zaradi močnih povezav na Kitajskem, kjer deluje eno od njihovih 16 podjetij po svetu, so se namreč lahko še pravočasno opremili z zaščitnimi sredstvi. Uporabljajo maske, rokavice, halje, razkužila, razmeram so ustrezno priredili tudi celoten delovni proces. “Ob izbruhu virusa v Sloveniji smo ta pripravljena sredstva delili s civilno zaščito, bolnišnico, zdravstvenimi domovi in domom za ostarele, sedaj pa delamo na tem, da zagotovimo večje količine in sodelujemo s podjetji v regiji. Postopke, ki smo jih uvedli v podjetju, da se ljudje počutijo varne in da nam ter da drug drugemu zaupajo, smo pripravljeni deliti z drugimi podjetji. V vsakem primeru smo pripravljeni deliti izkušnje naših kolegov iz Kitajske in Italije, obenem pa se želimo učiti iz vsakodnevnih izkušenj v Sloveniji,” poudarja dr. Knez.

“Pazimo nase in ostajamo v varnem okolju. V čim večji meri bomo uporabili naše povezave, da nam pomagajo pri pridobitvi zaščitnih sredstev, s čimer bomo lahko po najboljših močeh pomagali medicinskem osebju in drugim, ki se nesebično odzivajo na vsakodnevno službeno dolžnost.”

S postopki, ki jih sprejemajo, želijo kar najbolj zmanjšati možnost okužbe in obenem ublažiti stres, ki nas čaka pri ponovnem zagonu posla. “Zavedamo se, da ta stres še pride,” je jasen Orožen,

“Ali lahko oba efekta preprečimo? Ne. Oboje postaja dejstvo, lahko pa poskrbimo, da oboje kar najbolj omejimo. SREČNO!” pravijo v Dewesoftu.

Pravila delovanja, ki jim dosledno sledijo v Dewesoftu

  1. Če se zjutraj zbudimo z znaki prehlada ali povišano temperaturo, ostanemo doma in o tem obvestimo vodjo oddelka.
  2. Meri se telesna temperatura na vstopu v podjetje ter potem vsake štiri ure. Meritev ponovimo vsaj 3x. Meja za povišano telesno temperaturo je 37.5. V primeru vidnih znakov prehlada oz. povišane telesne temperature zaposleni odide domov, kjer se samoizolira, obvesti svojega zdravnika in ravna po njegovih navodilih.
  3. Nosimo zaščitne maske, kape, halje. Zaščitne maske se menjajo vsake štiri ure.
  4. Držimo se razdalje 2 metra, tudi delovna mesta morajo imeti isto razdaljo.
  5. Vsaj ob vsakem odmoru si umivamo roke, razkužujemo roke po umivanju in stikih s potencialno kontaminiranimi površinami, kašljamo in kihamo v rokav, etc. Tu so natančna navodila za umivanje rok in ostalih podrobnosti. 
  6. Na vstopu v podjetje so na voljo maske. Na vsaki skupni točki kontakta (kljuke, pipe, tipka za izstop) so na voljo papirnati robčki. Kljuke odpremo oz. tipke pritisnemo s temi robčki in robčke odvržemo v pripadajočo kanto.
  7. Vsaka stvar, ki prihaja od zunaj, mora v karanteno za en dan. Vsak paket se vidno označi, kdaj je bil v nazadnje stiku s potencialno okužbo od zunaj.
  8. WC školjke se razkužijo pred in po uporabi, za to so na voljo razkužila.
  9. Rezervacija iz skladišča mora stati v skladišču en dan pred sestavo.
  10. Na specifičnem delovnem mestu, kot je recimo sestavljanje ali kalibracija, je končni izdelek potrebno prebrisati z razkužilom, preden gre naprej. Če se izdelek ne da razkužiti, gre v karanteno za en dan.
  11. Kdor prinese instrumente od doma, velja isto pravilo razkuževanja oziroma karantene.

 

Gostujoči blog: Dewesoft

 

Ostali članki

Strateška vloga HRM – Moč in odgovornost, da spreminjamo prihodnost dela in organizacij

06.12.2024
Pogovor s Tamaro Skerbinek, HR poslovno partnerko Weiler Abrasives   Kaj so ključni dejavniki, ki vas motivirajo pri delu z zaposlenimi in kako...

Kakšno bo leto 2025?

06.12.2024
Nina Potisek, partnerka Competo Zagotovo zahtevno, kar ugotavljamo že v procesih planiranja in postavljanja ciljev. To pa v resnici ni nič novega,...

Svoje (ne)sreče kovači

04.12.2024
Maša Žilevski, psihologinja-svetovalka Competo   Uvodnik naših decembrskih e-novic Med vrsticami se zaključuje s pomembno mislijo:...