Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Izbrati eno ekskluzivno zaposlitveno agencijo ali več agencij hkrati?

Laura Smrekar

Partnerka

Ko se podjetja obračajo na zaposlitvene agencije s potrebo, da jim le ta poiščejo in izberejo najbolj primerne kandidate na trgu, pri tem ubirajo zelo različne poti. Nekatera podjetja se odločijo za sodelovanje z le eno agencijo (ekskluziva), spet druga želijo skleniti sodelovanje z več različnimi agencijami hkrati. Kakšne so prednosti in slabosti obeh oblik sodelovanja?
Razlogov, zakaj se podjetja odločajo za sodelovanje z več agencijami hkrati je več:
  • agencij ne poznajo in želijo sočasno preveriti njihovo kvaliteto dela;
  • nobeni agenciji posebej ne zaupajo in zato se ne morejo odločiti le za eno;
  • pričakujejo, da bodo agencije » v tekmi z ostalimi « morda še bolj motivirane in učinkovite pri iskanju in izboru kadrov;
  • ni jim potrebno plačati osnovnih stroškov na začetku;
  • so v stiski s časom in morajo nujno v kratkem zapolniti prosto delovno mesto;
  • pričakujejo, da bo glavni kriterij »časovna bitka za kandidata« in s tem, da bodo hitreje dobili najbolj primernega človeka.

Tovrstna oblika sodelovanja z več agencijami hkrati dokazano ne omogoča resnično kvalitetnega pristopa iskanja. Ni dovolj, da imamo le analizo delovnega mesta in da potem hitro pogledamo, kje v bazi so potencialno zanimivi kandidati. Kje pa je tukaj analiza trga, panoga, konkurence, pregled potencialno zanimivih kandidatov po podjetjih, headhunting le teh, koordinacija razgovorov, testiranj, priprava poročil? Iskanje kadrov je kompleksen proces in terja svoj čas. Moramo si ga vzeti dovolj, da izničimo možnosti izbire napačnega kandidata. Prav nič narobe ni, če se postopek morda nekoliko zavleče in traja kakšen teden in mesec več, v kolikor na koncu resnično dobimo najbolj ustreznega kandidata.

In nenazadnje, podjetje, s tem, ko sočasno odda naročilo več različnim agencijam hkrati poveča možnosti, da se diskretnost iskanja zmanjša; agencije lahko nagovarjajo iste kandidate in s tem povzročijo pravo zmedo, saj ne razumejo, komu zaupati; in če na koncu ne dobijo najbolj primernih kandidatov, zelo težko določijo »odgovornost« za nastale razmere.

L.S.

Ostali članki

Strateška vloga HRM – Moč in odgovornost, da spreminjamo prihodnost dela in organizacij

06.12.2024
Pogovor s Tamaro Skerbinek, HR poslovno partnerko Weiler Abrasives   Kaj so ključni dejavniki, ki vas motivirajo pri delu z zaposlenimi in kako...

Kakšno bo leto 2025?

06.12.2024
Nina Potisek, partnerka Competo Zagotovo zahtevno, kar ugotavljamo že v procesih planiranja in postavljanja ciljev. To pa v resnici ni nič novega,...

Svoje (ne)sreče kovači

04.12.2024
Maša Žilevski, psihologinja-svetovalka Competo   Uvodnik naših decembrskih e-novic Med vrsticami se zaključuje s pomembno mislijo:...