Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Pomerili smo organizacijsko klimo. Kaj pa sedaj?

Organizacijska klima je raziskava, ki jo mnoga podjetja uporabljamo za merjenje utripa, vzdušja in občutkov zaposlenih. Praktično je že skoraj obvezna, če se želimo pomeriti v mednarodnem okolju, pridobiti certifikate, se uvrstiti na lestvico uglednih, odličnih in investicijsko zanimivih podjetij. A usode prejetih krovnih poročil so lahko zelo različne in tu je »kleč«: rezultate je potrebno pravilno interpretirati, umestiti v kontekst in izbrati smiselne ukrepe za izboljšanje klime.

Najslabša praksa = ne narediti ničesar

Recimo, da rezultate pospravimo v predal in čakamo na naslednje merjenje. Da počakamo na čase, ko bodo morda gospodarske in družbene okoliščine bolj ugodne. Morda upamo, da se bo vse sâmo uredilo in bodo rezultati brez intervencij višji. No, kar ste pravkar prebrali, je najbolje takoj pozabiti.  Najslabša praksa bi bila, če ne bi naredili ničesar. Zanemarili bi pomemben vir informacij, zapravili dragocene vire in udeleženci raziskave se bodo zagotovo slabše odzivali na naslednja vabila k izpolnjevanju mnenjskih anket.

Čim prej predstavimo rezultate in izluščimo ključne točke za diskusijo

Namesto tega se pripravimo na predstavitev rezultatov prek kanalov internega komuniciranja. Organizirajmo predstavitvene delavnice in izluščimo ključne točke za diskusijo. Vključimo zaposlene k razpravi in podajanju konstruktivnih predlogov za izboljšave. Ne zadovoljite se z zaključkom, da bomo uvedli ‘redne delovne sestanke’ in ‘organizirali team building’, kar se lahko pogosto pojavi v akcijskem načrtu za izboljšanje klime in zadovoljstva.

Vodenje, komunikacija, delovno okolje, medsebojni odnosi in ostale dimenzije raziskave so v vsaki sredini malo drugačne. Ujemimo te posebnosti. Izkoristimo priložnost raziskave tudi za razvoj timov, da se aktivno vključijo v oblikovanje sistemov. Tako bodo različna mnenja slišana in ob skupnem dogovoru upoštevana.

Kakšne pa so vaše izkušnje po merjenju klime?

Katere naslednje korake ste ubrali?

V kolikor potrebujete strateško kadrovsko podporo na področju razvoja ljudi in organizacij, vabljeni, da nas kontaktirate: office@competo.si

Ostali članki

Odkrijte svoj voditeljski DNK

19.11.2024
Razvoj vodij bo v prihodnosti še naprej ključen za uspešnost organizacije. Vendar pa sodobni vodje niso le tisti, ki naloge izvršijo do konca ali...

Kaj je in kaj ni kakovosten vodja

02.11.2024
Vodenje je umetnost, ki zahteva več kot le formalno izobrazbo ali pozicijo v hierarhiji. Kakovosten vodja je oseba, ki zna navdihniti, usmerjati in...

Vloga vodij pri ustvarjanju odporne organizacijske kulture

02.11.2024
Vodenje je ključno ne le za postavljanje standardov, temveč tudi za spodbujanje okolja, kjer se zaposleni počutijo opolnomočene. Ko vodje kot...