Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Razgovor za delo – več kot le proces zaposlovanja

Razgovor za delo podjetju ponuja izjemne priložnosti. Čeprav je osnovni cilj seveda boljše razumevanje kandidatov in izbira najbolj primerne osebe za delovno mesto, se možnosti s tem še zdaleč ne končajo.

Širše priložnosti vključujejo

Ustvarjanje izjemnih izkušenj

Zagotavljanje, da ima vsak kandidat pozitivno izkušnjo, lahko vodi do prihodnjih sodelovanj.  Vsak kandidat, ki ima prijetno izkušnjo, lahko postane ambasador podjetja, tudi če ni izbran za posamezno delovno mesto. Pozitivno mnenje o podjetju se lahko širi naprej, kar lahko privabi nove talente ali potencialne stranke.

Prikazovanje kulture in vrednot

Razgovor je idealna priložnost, da na pristen način predstavite kulturo, vrednote, poslanstvo in vizijo vašega podjetja. Ko smo iskreni, avtentični in človeški, se sporočilo učinkovito širi. Kandidati si želijo delati v podjetjih, kjer se počutijo povezani s kulturo in vrednotami, ki jih podjetje predstavlja.

Gradnja odnosov

Kandidati lahko v prihodnosti postanejo naše stranke, partnerji ali sodelavci. Razgovor je priložnost, da globlje spregovorimo o podjetju, kako delujemo in za čim stojimo. S tem krepimo odnose, ki morda ne bodo takojšnji, vendar imajo dolgoročni potencial. Kandidati, ki se na razgovoru počutijo spoštovane in vključene, bodo imeli o podjetju boljše mnenje, kar lahko vodi do različnih oblik sodelovanja v prihodnosti.

Krepitev znamke delodajalca

Izpostavite svojo vrednostno ponudbo delodajalca (EVP) in skozi vsako interakcijo utrjujte svojo znamko delodajalca. Vsak razgovor je priložnost, da pokažete, zakaj je vaše podjetje odlična izbira za delo, ne le za trenutno odprto delovno mesto, temveč tudi za morebitne prihodnje priložnosti. Krepitev znamke delodajalca pomaga pri privabljanju in zadrževanju najboljših talentov.

Izognimo se osredotočenju le na trenutni učinek

Ko se osredotočimo zgolj na neposredni vpliv, povezan z enim samim delovnim mestom, zamudimo številne priložnosti. Razgovor za delo je več kot le ocenjevanje kandidatov; je priložnost za gradnjo dolgoročnih odnosov in krepitev ugleda podjetja. Zato je pomembno, da na razgovor gledamo širše in celoviteje, kot na proces, ki vpliva na celotno podjetje in njegov položaj na trgu dela.

Razgovor za delo je pomemben del zaposlitvenega procesa, vendar prinaša tudi številne druge koristi, ki jih lahko podjetje izkoristi. S pravilnim pristopom lahko intervju postane orodje za rast, razvoj in krepitev podjetja na dolgi rok.

Praktični nasveti za izboljšanje izkušenj kandidatov/k med zaposlitvenimi razgovori

Dobra priprava

Pred razgovorom se temeljito pripravite. Dobro preučite CV kandidata/ke, da boste lahko postavljali relevantna in poglobljena vprašanja.

Prijetno in sproščeno vzdušje

Poskrbite, da bo vzdušje med razgovorom prijetno in sproščeno. Kandidati se bodo tako lažje izrazili in pokazali svoje prave sposobnosti.

Jasna in transparentna komunikacija

Bodite jasni glede pričakovanj, zahtev in nadaljnjih korakov v procesu. Kandidati cenijo transparentnost in odprtost.

Povratne informacije

Ne glede na izid, zagotovite povratne informacije. To kaže na profesionalizem in spoštovanje do kandidatov.

Osebni pristop

Pristopite h kandidatom osebno in se z njimi povežite na človeški ravni. To lahko v veliki meri vpliva na njihovo dojemanje podjetja.

Razgovor za delo ni zgolj proces izbire kandidata/ke, temveč predstavlja priložnost za gradnjo širših poslovnih in osebnih odnosov, krepitev znamke delodajalca in pozitivno predstavitev podjetja. S pravim pristopom in osredotočenostjo na celovito izkušnjo lahko podjetje doseže mnogo več kot le zapolnitev odprtega delovnega mesta.

Ostali članki

Strateška vloga HRM – Moč in odgovornost, da spreminjamo prihodnost dela in organizacij

06.12.2024
Pogovor s Tamaro Skerbinek, HR poslovno partnerko Weiler Abrasives   Kaj so ključni dejavniki, ki vas motivirajo pri delu z zaposlenimi in kako...

Kakšno bo leto 2025?

06.12.2024
Nina Potisek, partnerka Competo Zagotovo zahtevno, kar ugotavljamo že v procesih planiranja in postavljanja ciljev. To pa v resnici ni nič novega,...

Svoje (ne)sreče kovači

04.12.2024
Maša Žilevski, psihologinja-svetovalka Competo   Uvodnik naših decembrskih e-novic Med vrsticami se zaključuje s pomembno mislijo:...