Rada delam projekte iskanja in selekcije. Vedno srečam zanimive kandidate z neverjetnimi življenjskimi zgodbami. Skozi take pogovore se učim tako strokovno kot osebnostno. In čeprav sem jih v svoji karieri opravila že preko tisoč, še nikoli nisem srečala idealnega kandidata.
James Bondi poslovnega sveta
Saj veste, to je tak, ki je star med 30-35, seveda moški, prijazen, uglajen, timski, strateški, dober komunikator, natančen, vztrajen, delaven z 5-10 letnimi izkušnjami, ki se z novimi izzivi bori z nasmehom na ustnicah in je ob desetih zvečer še tako čil kot ob 8h zjutraj. Še srajca ni zmečkana, živi pa brez hrane in tudi na WC skoraj ne gre. Ni mu treba točno povedati, kaj je njegovo delo, delo kar najde in vse postori. Se vam vseeno zdi znano? Saj je, vsak James Bond je tak (dokler ga lahko prodajo za 40 letnika). Potem najdejo zamenjavo, iluzija ostane.
Vsak James Bond je »popoln«, dokler ga lahko prodajo za 40 letnika. Potem najdejo zamenjavo, iluzija ostane.
Nalijmo si čistega vina: biznisa brez osebnega ni
A biznis vseeno ni (samo) showbiznis. Všeč mi je, da se škodoželjna tekmovalnost umika sodelovanju. Da vsaj od Brene Brown dalje (kar je že malo več kot 10 let) vemo, da smo vsi krvavi in ranljivi pod kožo in da vedenja vplivajo na odnose. Če je včasih veljajo, da je samo biznis, da ni osebno, se danes vedno več sučemo okoli tega »osebnega«.
Če je včasih veljajo, da je samo biznis, da ni osebno, se danes vedno več sučemo okoli tega »osebnega«.
Ves govor o »user« in »employee experience« je pravzaprav zgodba o tem, kako posameznik nekaj doživlja.
Kaj se zgodi, če je super zvezdnik vodja?
Verjetno ni treba prevelikega napora, da tistega »idelanega« kandidata sodelavci vse prevečkrat zaznavajo kot agresivnega, preveč tekmovalnega, nesodelovalnega, usmerjenega vase oz. v svoje cilje. Prav tako pogosto ne ostane več kot pet let, če ne napreduje ekspresno. Če je tak super zvezdnik vodja, nas velika fluktuacija in absentizem ne presenečata. Vedenje vodilnih namreč zelo vpliva na klimo v podjetju.
Če je super zvezdnik vodja, nas velika fluktuacija in absentizem ne presenečata. Vedenje vodilnih namreč zelo vpliva na klimo v podjetju.
Baje prihajajo spet manj gotovi časi. Takrat smo vsi na nek način preizkušnji, vodje še posebej. Kako se bodo odzvali, čemu ali komu bodo dali prednost, kako bodo poskrbeli za ljudi. Bodo poskrbeli samo za sebe, ter za ostale super zvezdnike ali za celoten tim?
Super zvezdniški profili in oddelki
Zvezdniški status pridobijo včasih tudi posamezni profili ali oddelki v podjetju, medtem ko so drugi videni bolj kot manj pomembni. Velikokrat sta zvezdnika prodaja in finance, nabava ali administracija pa je pač nekaj, kar mora biti. Brez močnega glasu in z malo posluha. To se kaže v majhnih in velikih oblikah. Logično je, da verjetno prodajalec rabi parkirišče, ker je več na terenu. Kvota za telefonske pogovore je že nekaj drugega. Tu smo velikokrat kar vsi močni porabniki. S takimi majhnimi koraki se prepad med dvema oddelkoma ali dvema sodelavcema povečuje. Razumevanja za delo drugega je vedno manj, procesi postanejo okorni in počasni.
Razumevanja za delo drugega je vedno manj, procesi postanejo okorni in počasni.
Super timi > super zvezdniki
Dobri rezultati podjetja pa so vedno posledica dobrega sodelovanja in dela timov ter vseh posameznikov v njih. Ne enega samega temveč skupine ljudi. Tudi tisti super prodajalec, ki je pripeljal milijonski posel – kdo je pripravil ponudbo, kdo mu je rezerviral hotel, kdo ga je spomnil, da je potrebno oddati poročilo o stroških in kdo bo na koncu ta projekt izvajal?
Tudi tisti super prodajalec, ki je pripeljal milijonski posel – kdo je pripravil ponudbo, kdo mu je rezerviral hotel, kdo ga je spomnil, da je potrebno oddati poročilo o stroških in kdo bo na koncu ta projekt izvajal?
In seveda še tako dober manager to sploh ne bi bil, če ne bi imel ljudi, ki so mu pripravljeni slediti.
Zato odlična podjetja poskrbijo, da so vrzeli med posamezniki in med posameznimi timi čim manjše. V snovanje novih idej za kompleksnejše izzive povabijo različne oddelke, saj razumejo soodvisnost med vsemi. Razumejo, da sproti poteka proces učenja in povezovanja, zato ustrezno prilagodijo časovnico. Z internimi aktivnostmi skrbijo za povezanost in komunikacijo med oddelki.
Odlična podjetja razumejo, da sproti poteka proces učenja in povezovanja, zato ustrezno prilagodijo časovnico. Z internimi aktivnostmi skrbijo za povezanost in komunikacijo med oddelki.
Razumejo, da super rezultate prinašajo super timi in ne super zvezdniki. Zato krepijo timsko delo in sodelovanje in s tem privabljajo tudi take sodelavce.
Kateri so top karierni premiki v Sloveniji? Kaj se dogaja na področju iskanja talentov? Kako učinkovito voditi, sodelovati in komunicirati? Kako graditi dobre odnose in razvijati kompetence? Kako ponotranjiti agilni način razmišljanja? Prijavite se na Competo e-novice in bodite v stiku z aktualnim HR dogajanjem.