Pogovor z Ilijano Šuligoj Javornik, direktorico kadrovskega področja RLS Merilna tehnika
Katera nova spoznanja vam je prineslo letošnje leto?
Letošnje leto je bilo leto posebnih izzivov. Prineslo nam je veliko novih izkušenj, nova učenja in tudi mnoge potrditve. Potrdilo se je, da je podjetje z dobro kulturo bolj agilno in na spremembe v spomladanskih mesecih smo se odzvali izjemno hitro in izjemno uspešno. Naučili smo se, da se da delati tudi na daljavo, istočasno se je potrdilo, da to ni nekaj, kar bi si želeli vedno in ves čas, da smo socialna bitja in da potrebujemo osebni stik. ž
V spomladanskih mesecih je prej zaželena oblika dela na daljavo izgubila svoj čar in večina se je poslužuje bolj kot ne občasno. Naučili smo se uporabe novih orodji dela na daljavo in potrdilo se je, da ni vse, kar tehnika in tehnologija omogočata, tudi najboljša možnost. Je pa odlična, kadar je edina.
Kako ste v tem letu ohranjali povezanost z zaposlenimi?
Delo na daljavo smo skoraj v celoti (razen dežurne ekipe in proizvodnje), opravljali samo v spomladanskem valu epidemije. Zelo veliko so na povezanosti in ohranjanju stikov delale posamezne skupine in odlično jim je uspevalo. Najbolj inovativna je bila najbolj »družabna« skupina, marketinga in prodaje. Polni idej so poleg redne jutranje Skype kave vpeljali tematska srečanja (enkrat so bile to barvno usklajene majice, drugič klobuki, tretjič v opremi svojega hobija …). Jutranja srečanja skupin so bila bolj družabne narave in manj poslovne. Delovna usklajevanja so sledila tekom dneva. Vodje so izjemno opravili svojo vlogo povezovalcev, pomirjevalcev in navduševalcev.
In ko govorimo o pomirjanju, ki je v okoliščinah, kot je epidemija, nujno, da posameznik in skupina lahko normalno dela, moram izpostaviti pomembnost ustreznega toka informacij. Te morajo biti pravočasne, jasne in usklajene. Znova se je potrdilo, kako pomembno je vzajemno zaupanje v podjetju in kako se obrestuje naložba v dobre odnose. Povezanost se je na nek način odražala tudi v neposredni skrbi za zaposlene. Za vse zaposlene smo priskrbeli zaščitne maske in razkužila in jih dostavili na dom.
Vodje so izjemno opravili svojo vlogo povezovalcev, pomirjevalcev in navduševalcev. In ko govorimo o pomirjanju, ki je v okoliščinah, kot je epidemija, nujno, da posameznik in skupina lahko normalno dela, moram izpostaviti pomembnost ustreznega toka informacij. Te morajo biti pravočasne, jasne in usklajene. Znova se je potrdilo, kako pomembno je
vzajemno zaupanje v podjetju in kako se obrestuje naložba v dobre odnose.
Kako boste s sodelavci proslavili čarobni mesec in obeležili to prav posebno leto?
Kako ustvariti praznično vzdušje v teh časih je izziv. Smo podjetje, ki veliko da na odnose, na neformalna druženja in prisilna distanca je za nas velik ”hendikep”. Odločili smo se, da ohranimo Dedka Mraza za otroke in vnuke naših zaposlenih (vseh otrok je 152 ?). Običajno pripravimo dan odprtih vrat in čarobno praznično vzdušje, z lutkovno predstavo, čarodeji, eksperimenti, peko palačink, Dedkom Mrazom in darili. Tokrat nas bo Dedek Mraz z lutkovno igrico obiskal »na daljavo« in potrudili se bomo, da dogodek ohrani vsaj del svoje čarobnosti. Darila pa bo skril v domove otrok?.
Letos žal odpade tradicionalno tekmovanje v peki božičnega peciva. Smo pa zato odprli FB praznično RLS skupino in tri različne natečaje. Tokrat bomo delili gorske fotografije, otroške risbice z zimskim motivom in recept za najboljše Miklavževe piškote (s fotografijo, seveda). Izbrane fotografije bomo natisnili na kapa plast in razstavili v poslovni stavbi. Razstava fotografiji naših sodelavcev je tudi že tradicija. Slike po letu dni prodamo na interni dražbi, izkupiček pa namenimo eni od dobrodelnih organizacij. RLS hišo in intranet bomo obvezno okrasili, brez tega ne gre.
In ker večina sodelavcev dela na lokaciji in ne od doma, se kljub tem čudnim časom ne bomo odrekli tradicionalni potici na zadnji delovni dan v letu. Saj se bomo morali držati vseh zaščitnih ukrepov, a po potici in praznikih bo le zadišalo.
Ali je to leto v vaši družbi spodbudilo digitalizacijo in avtomatizacijo na področju HRM? V kolikor da, katere novosti in spremembe imate v načrtu implementirati?
Neposredno to leto ni vplivalo na digitalizacijo in avtomatizacijo na področju HRM, vse kar razvijamo, razvijamo neodvisno od letošnjih dogodkov.
Vaše prioritete za 2021?
Obdržat vse dobre prakse, ki jih je prineslo to leto in s pridom izkoristiti nova učenja. Kot nepoboljšljiv optimist se pripravljam na vnovično rast.