Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

V korak z digitalizacijo in spremembami: reskilling in upskilling zaposlenih

Leto 2020 bi lahko poimenovali leto izrednih razmer. Pa ni le koronavirus krivec za takšno ime – World Economic Forum je namreč že januarja letos prižgal »alarm izrednih razmer« tudi na področju razvoja kompetenc: »Svet se sooča z izrednim stanjem na področju usvajanja novih kompetenc. Do 2030 moramo kot družba pri tem pomagati več kot milijardi ljudi.« Se tudi vi (ali vaša organizacija) najdete v tej številki?

Reskilling vs. upskilling

Reskilling ali usvajanje novih kompetenc pomeni usposabljanje na povsem novem področju, večinoma zaradi zastarelosti oziroma nerelevantnosti obstoječih kompetenc zaposlenih, kar se pogosto zgodi zaradi digitalizacije in avtomatizacije delovnih mest. Če želimo zaposlene obdržati v organizaciji, so na mestu izobraževanja in treningi, s pomočjo katerih se bodo prilagodili delu v novih pogojih in z novo opremo.

Amazon je v letu 2019 objavil, da bo namenil 700 milijonov dolarjev razvoju novih kompetenc svojih zaposlenih in jim tako pomagal, da bodo usposobljeni za obvladovanje nalog, ki zahtevajo visoko tehnološko spretnost. Program je eden od največjih programov zadržanja zaposlenih na svetu.

Upskilling ali nadgradnja obstoječih kompetenc je poglabljanje strokovnih, vodstvenih ali mehkih kompetenc, kar zaposlenim omogoča prevzemanje dodatnih (novih) odgovornosti na svoji karierni poti. Upskilling je že nekaj časa zasidran med glavnimi HR trendi, saj predstavlja win-win situacijo za zaposlene in organizacijo: prvi dobijo priložnost za osebni in profesionalni razvoj, organizacija pa gradi visoko usposobljene in tudi bolj zavzete in zveste sodelavce na vseh delovnih mestih.

Katere kompetence razvijati?

Situacija, ki nas je »prisilila« v delo od doma, je pokazala nujnost nadgradnje nekaterih kompetenc. Raziskave na primer kažejo, da je kar 6 od 10 zaposlenih, ki so med karanteno delali od doma, nadgradilo svoje digitalne kompetence, 69% pa si jih želi te kompetence razvijati tudi v času po epidemiji.

Raziskave kažejo, da je kar 6 od 10 zaposlenih, ki so med karanteno delali od doma, nadgradilo svoje digitalne kompetence, 69% pa si jih želi te kompetence razvijati tudi v času po epidemiji.

Katere kompetence je smiselno razvijati, je odvisno od področja dela, ugotavlja raziskava – zaposleni v IT, tehnologiji, financah in pravnih področjih kot najpomembnejše izpostavljajo strokovne kompetence, kot sta na primer analitika in reševanje kompleksnih problemov. Tisti, ki delujejo v socialnih službah, storitvenem sektorju in proizvodnji, kot najpomembnejše prepoznavajo medosebne spretnosti kot so komuniciranje, vodstvene kompetence in prilagodljivost. Zaposleni v medijih in z njimi povezanih industrijah pa na prvo mesto postavljajo kreativnost.

kompetence prihodnosti

Kompetence za iskanje novih kariernih priložnosti

Izredne razmere dobro opišejo tudi marsikatero osebno zgodbo izgube zaposlitve v letošnjem letu. V takšnih okoliščinah je nadgradnja (ali usvajanje novih) kompetenc še posebej pomembna. V Competu v okviru Projekta SPIN pomagamo posameznikom, ki so pred izgubo zaposlitve oziroma tistih, katerih zaposlitev je ogrožena v ukrepe na trgu dela, razviti relevantne kompetence in jih opolnomočiti za lažji in hitrejši prehod na trgu dela v ponovno zaposlitev ali v ohranitev svoje zaposlitve.

V Competu v okviru Projekta SPIN pomagamo posameznikom, ki so pred izgubo zaposlitve oziroma tistih, katerih zaposlitev je ogrožena v ukrepe na trgu dela, razviti relevantne kompetence in jih opolnomočiti za lažji in hitrejši prehod na trgu dela v ponovno zaposlitev ali v ohranitev svoje zaposlitve. 

Podjetja, ki svojim zaposlenim ponudijo upskilling znotraj projekta SPIN, pomagajo krepiti sposobnost prilagoditev na organizacijske in procesne spremembe, podprejo zaposlene pri ohranjanju psihosocialne kondicije ter povečajo njihovo zavzetost in aktivacijo. SPIN ponuja do 100 ur brezplačnih usposabljanj, ki so prilagojena potrebam podjetja. Vključijo se lahko vsi zaposleni, ki morajo zaradi procesov reorganizacije, optimizacije, avtomatizacije in drugih tehnoloških sprememb nadgraditi svoje znanje in se prilagoditi spremembam na delovnem mestu z namenom ohranjanja zaposlitve.

V SPIN se lahko vključijo tudi posamezniki, ki so v odpovednem roku oz. pred iztekom pogodbe.

 

 

 

Ostali članki

Odkrijte svoj voditeljski DNK

19.11.2024
Razvoj vodij bo v prihodnosti še naprej ključen za uspešnost organizacije. Vendar pa sodobni vodje niso le tisti, ki naloge izvršijo do konca ali...

Kaj je in kaj ni kakovosten vodja

02.11.2024
Vodenje je umetnost, ki zahteva več kot le formalno izobrazbo ali pozicijo v hierarhiji. Kakovosten vodja je oseba, ki zna navdihniti, usmerjati in...

Vloga vodij pri ustvarjanju odporne organizacijske kulture

02.11.2024
Vodenje je ključno ne le za postavljanje standardov, temveč tudi za spodbujanje okolja, kjer se zaposleni počutijo opolnomočene. Ko vodje kot...