Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Zakaj je močna znamka delodajalca (Employer Brand) lepilo podjetja?

Laura Smrekar

Partnerka

V današnjih negotovih razmerah podjetja usmerjamo svoj pogled v področja, kjer smatramo, da bo naš čas, trud, vložena energija in investicija prinesla pozitivne spremembe in dobre rezultate. Pri tem nekatera podjetja obračamo pogled navznoter, v ljudi. Zanima nas, kako nas sodelavci vidijo in čutijo, kako razumejo in doživljajo vse naše korake in ukrepe. Zanima nas ali še verjamejo v našo zgodbo in da nam zaupajo kam vodimo to barko. Želijo slišati in videti utrip zaposlenih, da lahko upravljajo avtentičnost izkušnje od znotraj ven. Ali res vsi plujemo v isto smer in ali je naša barka dovolj trdna in povezana? Brez močne povezanosti in zaupanja nam sodelavci ne bodo sledili. Še več, odšli bodo drugam. Morda ne danes, vsekakor pa takoj, ko se bo pojavila prava karierna priložnost. In ravno tako, k nam ne bodo prišli tisti novi sodelavci, ki si jih želimo.

In kaj lahko naredimo?

  • Dobimo iskreno in realno sliko utripa v podjetju, strahov in motivacije zaposlenih.
  • Vključimo zaposlene v pogovore, v ustvarjanje. Pokažimo da nam je mar.
  • Odpravimo morebitne pomanjkljivosti in gradimo na močnih lastnosti in izkušnjah sodelavcev.
  • Poiščimo način, kako to povemo v praksi.
  • Spremljajmo utrip ves čas in pivotirajmo med izzivi.

Ustvarimo in upravljajmo znamko delodajalca.

Kako nas sodelavci vidijo in čutijo?

Če zaposleni danes čutijo, da jim kot delodajalec stojimo ob strani in da se počutijo varni, se veča njihova pripadnost podjetju, s tem pa ne samo zadovoljstvo, temveč tudi zavzetost. Velja pa seveda tudi obratno.

In vse kar v podjetju danes počnemo ali ne (ukrepi, spremembe, reorganizacija, osvežena strategija,..) odseva navznoter in navzven. Sedaj se je resnično potrebno zavedati, da vse kar se dogaja v podjetju, je dobesedno klik stran od zunanjega sveta. Dobro ali slabo. Zato resnično velja pozornost identifikacije močnih in šibkih točk podjetja ter odprava slednjih.

Prav zato je pričetek gradnja znamke delodajalca danes ena boljših investicij, ki jih lahko naredimo. Upravljanje znamke delodajalca bo neposredno vplivalo tako na zadržanje zaposlenih, na zavzetost,  na privabljanje novih, pravih kadrov, na skrajšanje zaposlitvenega procesa, na ugled in privlačnost delodajalca. Dalo nam bo odgovore na vprašanje, kako nas sodelavci vidijo in čutijo. Ugotovili bomo, kateri dejavniki v podjetju povezujejo zaposlene, kaj delamo dobro in kaj morda ne. Spoznali bomo kateri so tisti temelji, na katerih je vredno graditi naprej. Tako bomo lahko oblikovali našo obljubo delodajalca, ki bo iskrena, verodostojna in avtentična.

Upravljanje znamke delodajalca bo neposredno vplivalo tako na zadržanje zaposlenih, na zavzetost,  na privabljanje novih, pravih kadrov, na skrajšanje zaposlitvenega procesa, na ugled in privlačnost delodajalca. Dalo nam bo odgovore na vprašanje, kako nas sodelavci vidijo in čutijo.

Vse kar v podjetju počnemo odseva navznoter in navzven.

Merjenje utripa pri zaposlenih bo za nas kot delodajalca odprlo mnogo področij. Kar bodo sodelavci povedali, nam morda ne bo najbolj všeč. Morda bodo njihovi odgovori popolnoma zatemnili naš pogled in predvidevanja. Morda bomo ugotovili, da so temelji podjetja zelo krhki ter, da naši sodelavci vegetirajo v okolju, ki jih duši. Toda ta korak je še posebej danes vredno narediti. Samo skupaj in povezani, bomo zmogli prebroditi to obdobje. Ne pozabimo, vsak od nas se od pričetka korona obdobja spopada s svojimi izzivi. Tudi poslovnih jih žal ni malo. Naša dejanja imajo danes toliko močnejši dražljaj pri vseh naših deležnikih. V kolikor imamo danes nezadovoljne sodelavce, se njihova izkušnja toliko bolj intenzivno širi naprej.

Naši zaposleni nas morda ne doživljajo tako, kot si mislimo

V 2017 je izvedena globalna raziskava na temo »The Employer Brand Credibility Brand«, v katero so zajeli 1902 zaposlena in 19h držav. Rezultati raziskave so pokazali, da le 19% zaposlenih percipira močno korelacijo med tem, kako se njihov delodajalec predstavlja in med tem, kako sami doživljajo svojo izkušnjo v tem podjetju. Kot vidimo, stvari gredo še globlje. Morda kot imamo kot delodajalec eno percepcijo do podjetja in zaposlenih, a le ta ni v korelaciji z našimi ljudmi. Zato smo presenečeni, ko nam ljudje odhajajo ali imamo nizko zavzetost. Zato smo začudeni, ko v podjetje ne moremo privabiti top kadrov na trgu. Zato nas informacija o tem, da ponujamo nekonkurenčne plače na trgu, razburja. Naša znamka delodajalca obstaja, a mi ne vemo, kakšna je. In ker ne vemo, kakšna je, hodimo po zelo tanki poti in prepuščamo, da se sama upravlja.

Rezultati raziskave so pokazali, da le 19% zaposlenih percipira močno korelacijo med tem, kako se njihov delodajalec predstavlja in med tem, kako sami doživljajo svojo izkušnjo v tem podjetju.

Vsi bi imeli sodelavce ambasadorje

Delodajalci si želimo, da so naši zaposleni tudi naši največji ambasadorji. Želimo si, da ponosno in srčno delijo naprej svoje pozitivne izkušnje s podjetjem. Želimo si, da dober glas širijo naprej do kolegov, prijateljev in znancev; da so ključni ambasadorji in sogovorniki na naših družbenih omrežjih. V ta namen organiziramo razne delavnice in izobraževanja, da bodo sodelavci lahko čim bolj učinkovito komunicirati in razumeli svojo vlogo. To so naše želje, a realnost je prevečkrat drugačna. V praksi se nam dogaja, da zaposleni ne želijo biti naši ambasadorji (četudi tega morda ne rečejo, si to mislijo), saj globoko v sebi ne verjamejo v nas. Njihova zaposlitvena izkušnja morda ni tako pozitivna, kot bi pričakovali. V praksi se nam dogaja, da imajo slab občutek, ko je potrebno všečkati ali deliti objavo o kulturi v našem podjetju, izjavi vodstva, odnosih med sodelavci. Dogaja se nam, da je njihova percepcija precej drugačna od naše. Čutijo, da ne živimo to, kar govorimo.

Izkušnja zaposlenih ima v očeh vodstva in vodij lahko popolnoma napačno percepcijo kot dejanska je. Zato je ključno, da se upravljanja znamke delodajalca lotevamo strateško in, da postane ena od ključnih strateških usmeritev podjetja.

In zakaj je danes pravi čas za investicijo v upravljanje znamke delodajalca?

»Znamka delodajalca je lepilo. Združuje sedanje in nagovarja nove zaposlene. Omogoča prenos vrednot podjetja, poslovne strategije in usmeritev podjetja. Povezuje ljudi, s pozitivnim pristopom metodologije, z iskrenim konstruktivnim poudarkom, kaj je dobro, hkrati pa iskreno identificira tudi morebitne pomanjkljivosti, ki jih z ukrepi odpravimo. Proces izgradnje znamke delodajalca aktivno vključi sodelujoče, saj njihovo mnenje in prispevek štejejo. Mar nam je, kaj pravijo in bomo to tudi upoštevali v največji meri.

Znamka delodajalca je v teh aktualnih razmerah še bolj relevantna zato, ker vključi ljudi, ki so negotovi, ki morda čakajo na ponoven smisel. Ker daje obljubo prihodnosti, da podjetje ne ostaja tu, ampak se skupaj z zaposlenimi razvija naprej. Skupaj.« Melita Joželj Nose, herman&partnerji, partner

Ostali članki

Odkrijte svoj voditeljski DNK

19.11.2024
Razvoj vodij bo v prihodnosti še naprej ključen za uspešnost organizacije. Vendar pa sodobni vodje niso le tisti, ki naloge izvršijo do konca ali...

Kaj je in kaj ni kakovosten vodja

02.11.2024
Vodenje je umetnost, ki zahteva več kot le formalno izobrazbo ali pozicijo v hierarhiji. Kakovosten vodja je oseba, ki zna navdihniti, usmerjati in...

Vloga vodij pri ustvarjanju odporne organizacijske kulture

02.11.2024
Vodenje je ključno ne le za postavljanje standardov, temveč tudi za spodbujanje okolja, kjer se zaposleni počutijo opolnomočene. Ko vodje kot...