Martin Stariha, direktor naročnikov ter področja razvoja zaposlenih in kulture, Luna \TBWA
“Kultura je imunski sistem organizacije,” je znani rek profesorja Michaela Watkinsa, o katerem sem veliko premišljeval. Imunski sistem je neviden, v telesu nima konkretne lokacije, ne moremo ga prijeti, a vendar se slabo počutimo, če z njim ni vse v redu.
Točno tako je s kulturo znotraj organizacije, ki, tako kot imunski sistem, usmerja delovanje podjetja na vseh ravneh in vpliva na to, kako se zaposleni počutijo, kako samostojni so, ali si upajo prevzeti odgovornost za svoje odločitve, kako rešujejo konflikte, kakšna je njihova stopnje proaktivnosti in sodelovanja.
»Zdrava« kultura organizacije prispeva k zadovoljstvu zaposlenih, njihovi angažiranosti in posledično tudi k splošnemu uspehu podjetja. Prav tako ima moč privabljati in zadržati talente, saj posamezniki pogosto iščejo delovna mesta, ki so usklajena z njihovimi pričakovanji ter zagotavljajo podporo njihovemu dobremu počutju in sodobnim delovnim vrednotam.
Na agenciji Luna \TBWA se tega dobro zavedamo, saj že več let ljudi postavljamo na prvo mesto. Kultura naše agencije ne pomeni samo skupnega pogleda na to, kaj smo in kaj delamo, ampak tudi skupen pogled na to, kam stremimo, kako delamo, kaj nam je pomembno, kako uresničujemo cilje in kakšnim pravilom sledimo. Filozofija mreže TBWA, katere del je Luna, je Disruption® in ta se odraža tudi v kulturi agencije, saj ustvarjamo dolgoročno organizacijsko kulturo, ki je tesno povezana z našimi vrednotami. Kultura organizacije je na Luni \TBWA pomemben strateški steber.
Pri nas so v ustvarjanje kulture vpleteni vsi, saj gradimo kulturo vključenosti in pripadnosti. Če je kultura tesno povezana z vizijo in strategijo podjetja ter vključuje zaposlene, lahko bistveno prispeva k učinkovitemu doseganju strateških ciljev ter pozitivno vpliva na poslovne rezultate. Kultura se na Luni \TBWA začne s tem, kako nekoga sprejmemo in konča, kako se od nekoga poslovimo.
Pomembno nam je dobro počutje vseh zaposlenih v širšem pogledu: redno pridobivanje in podajanje povratnih informacij zaposlenim in od zaposlenih s ciljem izboljšanja dela, procesov, odnosov, občutka pripadnosti, vključenosti, slišanosti in izboljšanja splošnega počutja.
Ene najpomembnejših vrednot agencije so učenje, pridobivanje novih znanj in (profesionalna ali osebna) rast, kar se odraža tudi v skrbi za interne izobraževalne aktivnosti kot tudi za redni proces mentoriranja. Večkrat na mesec organiziramo interna izobraževanja LunaLEARN in LunaWORK, imamo aktiven knjižni klub in dobro založeno knjižnico, smo aktiven del naše panožne skupnosti, ob vsem tam pa imamo na Luni radi tudi praznovanja, druženja in skupno obiskovanje športnih dejavnosti.
Vsako leto brez izjeme organiziramo individualne letne razgovore, ki so priložnost, da se z zaposlenimi odprto in iskreno pogovorimo o priložnostih, željah, ciljih ali izziv. Da so letni razgovori postali srečanja, kjer se zaposleni počutijo varne in sprejete, nam je uspelo tako, da smo uvedli pravilo, da lahko zaposleni kadarkoli pristopijo do vodje in se z njim že tekom leta večkrat brez obsojanj pogovorijo, mu izrazijo mnenje, skrb ali zadovoljstvo.
Na kulturo zagotovo pozitivno vplivajo tudi refleksije, ki jih izvedemo po zaključku posameznega projekta, saj tako raziščemo, kaj je pri delovnih in komunikacijskih procesih teklo dobro (ali slabo) in kaj lahko v prihodnje še izboljšamo. K močni kulturi pripomorejo tudi manjše aktivnosti, ki se mogoče zdijo nepomembne, vendar tudi te koristno gradijo kulturo znotraj organizacije: kako nastopamo na družbenih omrežjih, kako pristopamo do obstoječih ali potencialnih naročnikov, kako iščemo nove zaposlene ali partnerje, kako skrbimo za razvijanje talentov, izvajanje mentorskega programa bootcamp Luna \TAKE OFF …
Pomen vlaganja v kulturo podjetja se je še okrepil s hibridnim načinom dela, ki ga vedno več zaposlenih pričakuje. Hibridno delo omogočamo tudi na naši agenciji, zahteva pa ta način dela premišljen in prilagodljiv pristop, da kultura podjetja ostane močna in pozitivna. Ohranjanje močne kulture v tem primeru prinaša številne izzive, saj fizična razdalja, različni delovni urniki in manj osebne interakcije vplivajo na dinamiko v podjetju.
Zelo smo veseli, da nam je uspelo ustvariti varno in hkrati izzivalno okolje, v katerem se sodelavci počutijo cenjene ter upoštevane. Prepričan sem, da nekaj že delamo prav, saj imamo na Luni \TBWA izjemno nizko fluktuacijo, kar je sicer v oglaševalskih agencijah bolj izjema kot pravilo. Stabilna struktura zaposlenih ima pozitiven vpliv tudi na naše poslovanje in odnose z naročniki, saj ti vedo, da se lahko na svojo stalno ekipo vedno zanesejo.
Organizacijska kultura je izjemno pomemben dejavnik pri oblikovanju izkušnje zaposlenih. Lahko deluje kot vir energije ali pa izčrpa in odvrača zaposlene. Vlaganje v kulturo podjetja bi morali biti pomemben strateški dejavnik vsakega podjetja. Na naši agenciji bo to zagotovo ostalo.
Za zaključek si bom sposodil besede pri Dali Bungič, direktorici skupine Luna \TBWA, kot jih je zapisala v svojem blogu:
»V kreativni industriji je ravno kultura ena pomembnejših sestavin in pogosto tudi naša bistvena razlikovalna lastnost, stkana iz nevidnih vezi, ki se manifestirajo v medsebojni povezanosti in pripadnosti.«