Razvoj kompetenc zaposlenih je proces. Usposabljanja sama niso dovolj. Razvoj je potrebno podpreti s ฤim veฤ raznolikimi kadrovskimi sistemi (npr. mentorstvo, letni in obdobni pogovori, ciljno vodenje โฆ) ter sodelovati z vodji, ki uporabljajo te sisteme in lahko spodbujajo razvoj kompetenc neposredno pri delu.ย ย ล e posebej pomembno je, kako se vodje o razvoju kompetenc pogovarjajo na letnih in obdobnih razgovorih. Ti so priloลพnost za krepitev razvojne usmerjenosti zaposlenih.
Z razvojem kompetenc do bolj produktivnih zaposlenih
๐๐๐ฉ๐จ๐ฌ๐ฅ๐๐ง๐ข, ๐ค๐ข ๐ซ๐๐ณ๐ฏ๐ข๐ฃ๐๐ฃ๐จ ๐ฎ๐ฌ๐ญ๐ซ๐๐ณ๐ง๐ ๐ค๐จ๐ฆ๐ฉ๐๐ญ๐๐ง๐๐ ๐ ๐ฅ๐๐๐ ๐ง๐ ๐ญ๐ซ๐๐ง๐ฎ๐ญ๐ง๐ ๐ข๐ง ๐ฉ๐ซ๐ข๐ก๐จ๐๐ง๐ฃ๐ ๐ฉ๐จ๐ญ๐ซ๐๐๐ ๐ฌ๐ฏ๐จ๐ฃ๐๐ ๐ ๐ฉ๐จ๐๐ซ๐จฤ๐ฃ๐ ๐๐๐ฅ๐, ๐ฉ๐จ๐ฌ๐ญ๐๐ง๐๐ฃ๐จ ๐ฎฤ๐ข๐ง๐ค๐จ๐ฏ๐ข๐ญ๐๐ฃลก๐ข, ๐๐จ๐ฅ๐ฃ ๐ฉ๐ซ๐จลพ๐ง๐ข, ๐ฉ๐ซ๐จ๐๐ฎ๐ค๐ญ๐ข๐ฏ๐ง๐๐ฃลก๐ข, ๐๐จ๐ฅ๐ฃ ๐ฌ๐ฎ๐ฏ๐๐ซ๐๐ง๐ข. Na ta naฤin zaposlenim ลกirimo moลพnosti karierne rasti, napredovanja, strokovnega razvoja ter opolnomoฤenja v svoji funkciji. Poฤutijo se lahko bolj sposobne in cenjene zaradi svojih doseลพkov. ฤe ob tem doลพivljajo, da je skrb kadrovske sluลพbe in organizacije celovita, da je organizacija v tem smislu ยปฤloveลกkaยซ ter skrbi tako za kakovost rezultatov kot odnosov, lahko vidijo v razvoju lastnih kompetenc dodaten smisel.
Razvoj kompetenc zaposlenih moฤno podpreta tudiย gradnja zaupanjaย v timih in organizaciji nasploh ter gradnja kulture dajanja povratnih informacij.
V delovnem okolju, kjer je veliko ๐ฆ๐๐๐ฌ๐๐๐จ๐ฃ๐ง๐๐ ๐ ๐ณ๐๐ฎ๐ฉ๐๐ง๐ฃ๐ ter kjer teฤe ๐ข๐ณ๐ฆ๐๐ง๐ฃ๐๐ฏ๐ ๐ซ๐๐ณ๐ฏ๐จ๐ฃ๐ง๐จ ๐ฎ๐ฌ๐ฆ๐๐ซ๐ฃ๐๐ง๐ข๐ก ๐ฉ๐จ๐ฏ๐ซ๐๐ญ๐ง๐ข๐ก ๐ข๐ง๐๐จ๐ซ๐ฆ๐๐๐ข๐ฃ, so zaposleni ลกe bolj pripravljeni na:
ยทย ย ย ย ย ย razvoj,
ยทย ย ย ย ย ย iskanje novih reลกitev,
ยทย ย ย ย ย ย razmiลกljanje izven okvirjev ter
ยทย ย ย ย ย ย prevzemanje odgovornosti za napake in njihovo reลกevanje.
๐๐๐๐ซ๐จ๐ฏ๐ฌ๐ค๐ ๐ฌ๐ฅ๐ฎลพ๐๐ ๐ฃ๐ ๐ญ๐ข๐ฌ๐ญ๐, ๐ค๐ข ๐ฉ๐จ๐๐ฉ๐ข๐ซ๐ ๐ข๐ง ๐ฌ๐ฉ๐จ๐๐๐ฎ๐ฃ๐ ๐ฏ๐ฌ๐ ๐ญ๐ ๐ฌ๐ฉ๐ซ๐๐ฆ๐๐ฆ๐๐ ๐ง๐ ๐ซ๐๐ฏ๐ง๐ข ๐ค๐ฎ๐ฅ๐ญ๐ฎ๐ซ๐ ๐จ๐ซ๐ ๐๐ง๐ข๐ณ๐๐๐ข๐ฃ๐. ๐ ๐ฉ๐ซ๐๐ค๐ฌ๐จ ๐ฉ๐ ๐ฃ๐ข๐ก ๐ฅ๐๐ก๐ค๐จ ๐ง๐๐ฃ๐๐จ๐ฅ๐ฃ ๐ฎ๐ฏ๐๐๐๐ฃ๐จ ๐ฏ๐จ๐๐ฃ๐. Vse aktivnosti imajo veฤji uฤinek, ฤe jih podpira kultura zaupanja in povratnih informacij. Potem razvoj ne ostane zgolj na ravni posameznih aktivnosti, ampak postane del razmiลกljanja vseh ljudi v organizaciji.
๐จ๐๐ ๐ซ๐๐๐๐๐๐ ๐ช๐๐๐๐๐, senior svetovalka in psihologinja Competo