Jasna Benko Živec - Intervju
Posel smo ljudje. V današnjem intervjuju vam predstavljamo Jasno Benko Živec, ki je v Competu od samega začetka leta 2010. Ko se v Competu pogovarjamo o zdravnikih in zdravilih, to po navadi (na srečo!) ni zaradi bolezni v ekipi, ampak zaradi novih farmacevtskih in medicinskih projektov, ki jih vodi Jasna. Po izobrazbi je univerzitetna diplomirana sociologinja. Tekom kariere je pridobila ogromno izkušenj in znanj z iskanjem in izborom kadrov na področju medicine in farmacije. In z veseljem jo lahko izpostavimo kot izjemno kompetentno sogovornico tako podjetjem kot tudi kandidatom iz navedenih panog.
Iskanje in izbor kadrov je izjemno zahteven proces. Je morda ta proces še težji, ko govorimo o področjih farmacije in zdravstva? So kakšne razlike oz. ima kadrovanje v teh panogah kakšne posebnosti?
V zadnjih letih sem spoznala različne industrije in vsekakor je farmacija tista panoga, ki najbolj izstopa. Je bolj zaprta in težje te spustijo blizu – tako naročniki kot tudi kandidati. Hkrati pa se med seboj skoraj vsi poznajo. Pri našem delu moramo biti še toliko bolj diskretni in previdni. Večkrat se je potrebno tudi prilagoditi kandidatom in opraviti razgovor izven pisarne, na bolj »nevtralnem« ozemlju. Tako kandidati kot naročniki me pogosto povprašajo o natančnih izkušnjah na tem področju, saj jim je pomembno, da kot sogovornik poznam panogo, delovna mesta in trenutno stanje v industriji. Je pa farmacija vseskozi bila tudi panoga, kjer so dobri kandidati vedno dokaj hitro našli drugo zaposlitev.
Kateri kadri so danes najbolj iskani na področju farmacije in medicine?
Zadnje čase opažamo, da so na tem področju pogosto iskani tako odlični prodajniki, kot tudi strokovnjaki, ki imajo izkušnje v medicinskem ali regulativnem oddelku. Malo manj povpraševanja je le na področju marketinga.
Kakšne spremembe/novosti opažaš tako pri kandidatih kot pri podjetjih?
Opažam, da se dosti podjetij najprej samih loti iskanja z objavo oglasa, na katere pa se zadnje čase prijavlja precej manj kandidatov v primerjavi s preteklimi leti. Tistih najbolj primernih in talentiranih posameznikov pa je še toliko manj. Prav to je razlog, da se po podjetja po nekaj tedenskem ali mesečnem neuspešnem iskanju velikokrat obrnejo na nas. Manj je tudi kandidatov, ki so aktivni pri iskanju nove zaposlitve. V ta namen jih je potrebno direktno nagovoriti. In to v Competu znamo.
Imaš občutek, da so kandidati danes bolj odzivni na headhunting klice in sporočila?
Ravno obratno. Sedaj, ko je kriza mimo, lahko kandidati vedno več izbirajo med različnimi ponudbami. Mnogo dobrih kadrov že ima delo in zato je z naše strani pomembno, da smo pri samem iskanju še toliko bolj iznajdljivi in vztrajni.
V Competu si v 6ih letih srečala ogromno posameznikov. Kaj bi kandidatom svetovala – kje imajo največ težav pri iskanju dela in kaj bi lahko izboljšali, delali drugače?
Pri iskanju nove zaposlitve je vsekakor pomembnih več stvari. Osnova je še vedno dobro napisan CV in prijava, pa seveda pozitiven pristop in optimistično razmišljanje, četudi iščete delo že dalj časa (oz. takrat je to še toliko bolj pomembno). Pa seveda biti aktiven pri samem načinu iskanja. Največ težav imajo običajno ravno kandidati, ki niso najbolj aktivni pri iskanju. O b tem pa imajo še nerealna finančna pričakovanja ter si recimo želijo zaposlitve le v eni panogi, kjer je delovnih mest, ki bi ustrezala njihovim izkušnjam in znanju, izredno malo. Aktivno – neposredno iskanje vsekakor predstavlja pravi način iskanja novega kariernega izziva. Prednost je tudi v tem, da je kandidat fleksibilen, pripravljen na mobilnost, na vseživljenjsko učenje in izobraževanje ter ima realna pričakovanja glede svojih znanj in izkušenj.
Ti je kakšen projekt ali kandidat ostal še posebej pri srcu? Zakaj?
Samo enega bi težko izpostavila. Predvsem so mi ostali v spominu tisti projekti, kjer sem iskala kader za uspešna podjetja, ki slovijo kot dobri delodajalci. To so naročniki, s katerimi je še posebej lepo sodelovati. Kandidati gredo z veseljem na razgovor k njim in se načeloma tudi hitreje odločijo za sprejem novega kariernega izziva. Tudi kandidatov mi je ostalo v spominu kar nekaj, predvsem takšnih, s katerimi sem se po zaposlitvi še večkrat slišala, mogoče kdaj šla na kavo ali kosilo in ohranila stike.
Občutek je, da včasih kandidat potrebuje samo nekoga, da se mu zaupa in izpove ter nakloni malo pozornosti in topline. Se strinjaš?
Definitivno. Pri kandidatih, ki so imeli pred kratkim negativno izkušnjo z delodajalcem, je velikokrat pomembno samo to, da jih poslušamo in jim damo možnost, da se nam lahko zaupajo. Nekateri želijo po nekaj mesecih ponovno priti na razgovor, kljub temu da jim povem, da trenutno nimamo primernega delovnega mesta zanje. Želijo se namreč le pogovoriti, povprašati za nasvet in slišati nekaj vzpodbudnih besed. Zato je pri našem delu tako pomembno, da smo tudi po razgovorih kandidatom na razpolago, da nas lahko kadarkoli pokličejo in vprašajo za mnenje ali nasvet.
V Competu si praktično od prvega dne. Kako je bilo začeti v »start-up« ekipi in kakšni so tvoji občutki danes, ko je v Competo že več kot 15 ljudi?
Začetki so bili predvsem zabavni, kdaj pa daj pa tudi stresni. Pričeli smo namreč v času krize, ko vsekakor ni bilo vedno lahko. Sem pa od začetka imela ob sebi krasne sodelavce. Vedno smo si znali pomagati in stati ob strani. Danes je ekipa sicer mnogo večja, razkropljeni smo po več pisarnah. Še vedno pa delamo kot celota in se lahko zanesemo drug na drugega. Kar se mi zdi super in hkrati tudi redkost. Težko je namreč najti ekipo, ki bi delala tako odgovorno in za iste cilje, kot naša. Hkrati pa se znamo tudi res dobro zabavati in uživati. Je pa super občutek, ko pogledam nazaj in vem, da sem tudi jaz nekaj prispevala k temu, kjer smo danes 🙂
Jasna, ne dolgo nazaj si si ustvarila družino in postala mama. Kako usklajuješ posel in družino? Je težko?
Res je, postala sem mamica fantku in bi se verjetno zlagala, če bi rekla, da kdaj ni tudi težko. Sploh na začetku, prve mesece, ko se vrneš nazaj v službo in ko se je potrebno prilagoditi na nov način in tempo življenja ter je potrebno veliko usklajevanja in organizacije. Kdaj pa kdaj je zato potrebno prej oditi iz pisarne in nato kakšen večer nameniti tudi službi. Vendar, če uživaš v delu, to ni težko in prav lepo se da uskladiti obe strani. Še posebej, če imaš ob tem podporo delodajalca – kar jaz imam.
Vsi potrebujemo tudi čas za odklop, da se sprostimo, regeneriramo. Kaj takrat najraje počneš? Kaj ti dviguje energijo?
Zadnje mesece je večina mojega prostega časa namenjena sinčku in v tem zelo uživam. On je tisti, ki me najbolj napolni z energijo in mi daje motivacijo. Si pa seveda vzamem vsak teden nekaj časa tudi za rekreacijo, občasno za kakšno kavo s prijateljicami, kakšen dober film ali nanizanko. Ja, potem pa počasi že zmanjka časa 🙂